“Insya-Allah Ada Hikmah Yang Tersembunyi,” Dr Zulkifli Titip Pesan Buat Syukor Sekeluarga

Dilaporkan pada awal pagi ini bahawa 25 ekor kerbau milik Syukor dan ayahnya dipercayai m4ti secara mengejvt.

Susulan daripada itu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al -Bakri menitipkan pesan buat Syukor sekeluarga.

Menerusi perkongsiannya di Instagram, Datuk Dr Zulkifli juga berharap agar Syukor dan keluarga diberikan kesabaran.

Saya ingin berpesan untuk diri saya jua semua yang membaca; hidup dan m4ti milik-Nya. Jasad kita juga adalah milik-Nya. Sedih itu hal yang biasa namun usah terlalu bersedih kerana ia adalah putaran biasa kehidupan makhluk Allah SWT. Maha Suci Allah yang mengikat pertalian kasih antara manusia dan haiwan dengan sebegitu erat.

 

 

View this post on Instagram

 

Pagi ini menerima berita kematian tiba-tiba 25 ekor kerbau Pak Khamis di Kampung Banggol Katong, Kuala Terengganu. Kepada anakanda Syukor sekeluarga, banyakkan bersabar. Saya dimaklumkan, Syukor dan Pak Khamis amat sedih sekarang. ⁣ ⁣ Saya ingin berpesan untuk diri saya jua semua yang membaca; hidup dan mati milik-Nya. Jasad kita juga adalah milik-Nya. Sedih itu hal yang biasa namun usah terlalu bersedih kerana ia adalah putaran biasa kehidupan makhluk Allah SWT. Maha Suci Allah yang mengikat pertalian kasih antara manusia dan haiwan dengan sebegitu erat. ⁣ ⁣ Insya-Allah ada hikmah yang tersembunyi di sisi-Nya.⁣ ⁣ اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْهَمِّ وَالْحَزَنِ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنَ الْعَجْزِ وَالْكَسَلِ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنَ الْجُبْنِ وَالْبُخْلِ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ غَلَبَةِ الدَّيْنِ، وَقَهْرِ الرِّجَالِ⁣ Ya Allah, aku berlindung padaMu dari rasa sedih dan gelisah, aku berlindung daripada sifat lemah dan malas, dan aku berlindung padamu dari sikap pengecut dan bakhil, dan aku berlindung padaMu dari cengkaman hutang dan penindasan orang. Kredit @dallahdeen

A post shared by Menteri di JPM (HEA) (@drzulkifli.albakri) on

“Cuma Linangan Air Mata,” Syukor Dan Bapa Sedih Lebih 25 Ekor Kerbau Dipercayai M4ti Secara Mengejvt

Dikenali sebagai ‘budak kerbau’, rakyat Malaysia pasti mengenali Syukor yang sangat akrab dengan haiwan peliharaannya.

Seperti yang diketahui, kebanyakan foto-foto Syukor telah dimuatnaik oleh jurugambar, Dallah Deen melalui Facebook miliknya.
Gambar Via Dallah Deen Photography

Melalui perkongsian terbaru yang dimuatnaik oleh Dallah Deen sebentar tadi, lebih 25 ekor kerbau Syukor dan ayahnya, Pak Khamis dipercayai telah m4ti secara mengejvt.

Gambar Via Dallah Deen Photography

Gambar Via Dallah Deen Photography

Menurutnya, kejadian yang berlaku di Kandang Pak Khamis di Kg Banggol Katong, Serada itu membuatkan Syukor dan ayahnya tidak terkata, hanya linangan air mata yang terlihat.

Gambar Via Dallah Deen Photography

Khabar duka dari Kandang Pak Khamis di Kg Banggol Katong, Serada. Setakat pagi ni dah lebih 25 ekor kerbaunya m4ti secara mengejvt. Tiada bahasa dapat Syukor dan ayahnya Pak Khamis luahkan, cuma linangan air mata dan harapan doa dari orang ramai sahaja yg diharapkan. Selebihnya berserah kepada Allah SWT, semoga ada sinar baik untuk keluarga ini dalam menghadapi dugaan ini.

 

Sumber: drzulkifli.albakri, Facebook, Siakap Keli

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "“Insya-Allah Ada Hikmah Yang Tersembunyi,” Dr Zulkifli Titip Pesan Buat Syukor Sekeluarga"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Shares