Cekal Teruskan Hidup, Kapten Sarung Uniform ‘Pilot’ Cari Rezeki Jual Mi Kari Tepi Jalan

Wabak C0VID-19 yang belum berakhir membuatkan ramai individu di negara ini hilang sumber pendapatan, sama ada yang berkeluarga mahupun bujang.

Tidak dapat tidak, ada yang terp4ksa merangka pelan baharu untuk mencari rezeki demi kelangsungan hidup, namun ada yang terpaksa ‘menyer4h k4lah’, bvntu dan str3s.

Namun, bak kata pepatah, hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih. Jika mahukan sesuatu, pasti pelbagai usaha akan dilakukan.

Terkesan dengan industri pelancongan akibat penul4ran w4bak C0VID-19. Banyak pihak terjej4s dan keh1langan pvnca pendapatan seperti dilap0rkan hari demi hari.

Terbaru, kita dikejvtkan dengan berita pemberh3ntian pekerja syarikat penerbangan Malindo. Tidak dapat din4fikan bahawa syarikat penerbangan kini berdepan dengan kervgian kerana tidak dapat terbang seperti biasa.

Oleh itu, perkongsian seorang pengguna Facebook Mohamad Zawawi Ahmad mendapat perhatian netizen. Menerusi perkongsiannya itu, anaknya seorang juruterbang kini tampil dengan gerai Kapten Corner.

Gerai tersebut terletak di USJ11 dan anaknya, Kapten Azrin membuka gerai serta memakai dengan lengkap pakaian seragamnya kerana tidak tahu bila lagi boleh menyarung seragam tersebut.

Semalam, anak saya Kapten Azrin Mohamad Zawawi mengendalikan gerai Kapten Corner miliknya di Boom Town USJ 11 dengan berpakaian seragam lengkap juruterbang.

Dia tidak akan tahu waktu bila dia bakal menyarung pakaian seragam juruterbang itu lagi kerana tiada siapa yang tahu tentang masa depan industri penerbangan.

Kepada semua rakan-rakan, jemputlah datang ke gerainya untuk menikmati juadah enak seperti mi kari, mihun sup, laksa utara dan rojak buah.

Lantaran perkongsian tersebut, para netizen memberikan kata-kata semangat kepada Kapten Azrin dan mend0akan yang terbaik untuk dirinya. Malah, rata-rata netizen bangga dengan apa yang beliau lakukan.

Insyaallah, Ambo singgah nanti esok

Screenshot 2020-11-03 at 4.19.58 PM

Mantap!! Upppp

Screenshot 2020-11-03 at 4.20.12 PM

Bagi anda yang berada berdekatan, bolehlah singgah sebagai tanda sokongan! Diharap anda diluar sana yang keh1langan kerja tidak berpvtus asa dan bersemangat untuk mencari peluang lain.

Semoga urusan rezeki Encik Azrin dipermudahkan oleh-Nya. Insya-Allah.

 

Sumber: The Vocket, Siakap Keli

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "Cekal Teruskan Hidup, Kapten Sarung Uniform ‘Pilot’ Cari Rezeki Jual Mi Kari Tepi Jalan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*