“Tak tahu macam mana boleh kena..”- Aprena Manrose p0sitif C0vid-19

Anak kepada penyanyi dangdut terkenal, Iwan iaitu Aprena Manrose mendedahkan dirinya p0sitif w4bak C0vid-19 pada 17 Januari yang lalu.

Walau bagaimanapun, khabar duka itu baru dikongsi oleh Aprena di laman Instagram miliknya selepas dua kali menjalani uj1an sar1ngan v1rus tersebut.

Berikutan itu, pelakon drama Pinggan Tak Retak, Nasi Tak Dingin itu memuat naik satu posting memberi luahan pendapat mengenai w4bak pandemik tersebut.

Pesak1t C0vid-19 bukan penjen4yah

Menerusi posting tersebut, Aprena atau nama sebenarnya Wan Syahera Putri Aprena Wan Syahman mengharapakan agar orang ramai tidak menganggap pesak1t C0vid-19 seperti seorang penjenayah.

Tambah pelakon berusia 27 tahun itu, dia juga turut menasihit orang ramai untuk segara melakukan uj1an sar1ngan sekiranya terdapat beberapa gelaja yang dirasai.

“Pesak1t C0vid-19 bukan penjenayah. Kalau anda rasa ada gej4la, tampilkan diri untuk buat uj1an sar1ngan atau kuarantin di rumah selama 10 hari,” tulisnya di kapsyen.

Selain itu, dia juga turut memberi kata-kata semangat kepada mereka yang sudah disahkan p0sitif C0vid-19 agar sentiasa tenang dan berfikiran rasional supaya dapat membantu dalam merehatkan minda dan diri.

“Kepada semua yang senasib dengan saya, tenang dan sentiasa berfikiran p0sitif. Kepada rakyat Malaysia tolonglah jadi seorang manusia yang bertanggungjawab. Patuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan,” ujarnya.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata rakan selebriti dan pengikut mendoakan agar dirinya kembali pulih seperti sedia kala.

Semoga cepat sembuh

Selepas 13 hari di hospital, kini bebas

Makan vitamin C banyak2

Mesej yang bagus dan beri inspirasi

Apapun, diharapkan agar Aprena dan pesak1t C0vid-19 yang lain diberi kekuatan dan sentiasa berfikiran p0sitif untuk kekal tenang sekali gus kembali sembuh seperti biasa.

 

Sumber: Instagram Aprena Manrose, OMM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*