YB Rina K0ngsi Satu Persatu Apa Yg Berlaku Ketika Dia Ziarah Ibu Angkat Amir

“Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.”

Demikian perkongsian YB Datuk Seri Rina binti Mohd Harun di Instagram beliau berhubung kjdian seorang knak-knak berusia 7 tahun yang me.ninggI dnia selepas diprcayai dide.ra ibu kndung dan bapa tiirinya, 28 Januari lalu.

Menteri Wanita dan Keluarga itu menulis coretan beliau selepas mengunjungi rumah Puan NorIida Abu Hassan yang juga ibu angkat mgsa.

Image result for rina harun jumpa ibu angkat amir

“Kehadiran saya disambut dengan titisan air mata yang masih belum mengering, hati luluh yang belum terubat, rasa rindu yang masih terbuku, terhadap arwh adik Zubaidi Amiir Qusyairi yang telah pergi buat selama-lamanya.

“Begitulah tergambarnya kasih seorang wanita bernama Puan NorIida Abu Hassan yang teramat menyayangi anak jagaannya.

“Kemuliaan dan keikhlasan kasih Puan NorIida pada arwh adik Amiir sebagai anak yang manja di bawah jagaannya lebih dari nyawanya sendiri, meskipun arwh bukan lahir dari titik dar4h kandungannya.

“Perasan s4yu, seb4k dan h1ba menyelubungi hati saya sepanjang bersama Puan NorIida.

Memeluk erat bantal peninggaIan arwh adik Amiir

Dalam pada itu, hati YB Rina berkongsi perasaannya yang cukup terk3san melihat ibu angkat arwh yang menggenggam erat bantal arwh, yang juga satu-satunya peninggalan yang diberikan arwh kepadanya.

“Sepanjang pertemuan ini, beliau tidak melepaskan bantal yang digunakan oleh arwh adik Amiir sewaktu tidur dalam dakapannya, malah dicivmnya berkali-kali sebagai pengubat rindu.

“Itulah jua bantal yang dikatakan mengiringi pem3rgian Puan NorIida Ke Tanah Suci Mekah sewaktu mengerjakan ibadah Umrah, apabila diminta oleh arwh sendiri untuk Puan NorIida yang dipanggil “Umi” agar membawa bantal tersebut sebagai pengganti dirinya di tanah suci.

“Saya tidak dapat menahan seb4k apabila mendengar k3santunan dan kebaikan arwh adik Amiir yang tidak pernah member0ntak dan meminta-minta pada “Umi” sepanjang usianya.

“Adapun kalau arwh meminta, hanyalah untuk memakan Putu Mayam yang menjadi makanan kegemarannya. Kini itu semua hanya satu kenangan…

“Untuk semua ibu bapa di luar sana, hargai dan sayangilah anak-anak kita yang merupakan anugerah paling berharga dari Allah SWT selama kita bertemu atas dunia ini.

“Yang telah pergi takkan kembali, maka gunalah peluang yang ada untuk memelvk anak-anak kita, tanda kasih yang tidak dapat dijual beli.

“Saya mendoakan semoga keadilan dapat ditegakkan buat arwh adik Amiir, dan semoga roh anak ini ditempatkan pada kedudukan yang mulia disisi Allah SWT.

“Kepada keluarga Puan NorIida Abu Hassan, saya doakan mereka tabah dan bersabar mendepani ujian ini.

“Hanya Allah yang mampu membalas jasa baik dan curahan kasih sayang yang diberikan sepanjang riwayat arwh adik Amiir selama ini. Al-Fatihah.” tulis Rina.

YB Datuk Seri Rina binti Mohd Harun merupakan ahli politik dari Ahli Parlimen bagi zon Titiwangsa dan kini menyandang jawatan sebagai Menteri Wanita dan Keluarga pada 10 Mac 2020.

Beliau juga merupakan Ketua Srikandi Parti Pribumi Bersatu Malaysia dan pernah menjadi Timbalan Ketua Wanita Pakatan Harapan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Rina Mohd Harun (@rinaharunofficial)

 

Sumber: Instagram Rina Harun, HMetro

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*