Ibu Aiman Tino Digelar Mentua Dari Ner4ka -“ Nasib Lah Siapa Yang Sngkut Dgn Keluarga Makcik”

Ibu penyanyi Aiman Tino, Hazelina Mat Jalil digelar mentua dari ‘ner4ka’ oleh netizen menerusi mesej peribadi di akaun Instagram (IG) miliknya.

Paparan skrin mesej tersebut dided4hkan sendiri oleh Hazelina di satu kemas kini di IG miliknya.

Individu tersebut seolah-olah memberitahu m4lang bagi wanita yang bakal menjadi isteri kepada anak lelakinya itu.

“Ciri-ciri mak mentua dari ner4ka. Nasib lah siapa yang s4ngkut dengan keluarga makcik huuuu ngeri,” kata warganet tersebut.

Terdahulu, kec0h dan h4ngat sebentar apabila ibu pelantun lagu Ku Rela Dib3nci itu mend4kwa anaknya mengh1langkan diri kerana dik4wal oleh seorang perempuan.

Hazelina tidak mend1amkan diri, malah menerusi ruangan kapsyen entri tersebut dia memberitahu apa yang netizen lihat hanya luaran sahaja.

“Tak kenal maka tak cinta. Ner4ka tu kau, anak aku aku nak bawa ke syurga,” balasnya.

Sementara itu, Hazelina turut membalas pertanyaan Gempak mengenai perkembangan anaknya.

“Buat masa ini, saya bagi Aiman buat penerangan dahulu, maaf ya,” katanya ringkas dan tidak berniat untuk mengulas lanjut.

Isu ‘keh1langan’ Aiman mula menjadi bualan selepas ibunya menulis luahan rasa terk1lannya dengan sikap anaknya di laman sosial

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Riena yusri (@yusririena)

Aiman Tino sudah di ‘tarb1ah’ bapa

Sementara itu, bapa penyanyi terkenal Aiman Tino, Yusri Ishak, berharap agar anaknya tidak meng4baikan tanggungjawab sebagai seorang yang sudah dewasa apatah lagi dalam kerjayanya.

Yusri berkata, penyanyi yang berusia 22 tahun itu ada pulang ke rumah pada malam tadi dan sudah di ‘tarb1ahkan’ dengan harapan dia berubah.

Katanya, Aiman perlu ingat bahawa bidang seni adalah kerjayanya dan dia kena ada tanggungjawab, waimah siapa sekalipun yang menghubunginya, dia perlu jawab panggilan dan memb4las pesanan.

“Malam tadi dia ada pulang ke rumah berjumpa dengan ahli keluarga terutama ibunya. Selepas itu, saya tar1k Aiman bawa masuk berbincang dalam kereta, iyalah mungkin kalau bercakap depan adik beradik lain dia m4lu.

“Saya per1ngatkan semula kepada Aiman akan tanggungjawabnya sebagai seorang artis dan kesan t1ndak-t4nduknya jika l4lai. Selagi Aiman masih ada orang cari bermakna dia perlu bersyukur, jangan sebaliknya bila sudah tiada barulah nak terminta-minta job.

“Saya juga sering menasihatkan sebelum naik pentas, ini kerjaya Aiman dan jaga disiplin diri yang mana termasuklah hvbungan dengan para wartawan dan klien. Kalau kerja kerajaan mungkin dia dah kena surat am4ran,” kata Yusri ketika dihubungi Utusan Malaysia sebentar tadi.

Menurut bapa Aiman lagi, penyanyi Ku Rela Dibenci itu sudah dua tahun hidup berdikari namun ternyata Aiman g4gal menyakinkan ibu bapanya.

“Sebelum ini kata Aiman, dia tidak mahu menyusahkan kami (ibu bapa) berulang-alik dari Kuala Kubu Bharu ke Kuala Lumpur atas urusan kerja. Memandangkan dia kini sudah dewasa saya lepaskan.

“Untuk hidup berdikari tiada h4langan tapi kena pandai bawa dan jaga diri. Tetapi nampaknya dia g4gal, makin lama semakin tervk dan disebabkan ini Aiman perlu disedarkan semula siapa diri dia,” ujarnya.

 

Sumber: Gempak, Utusan Online, Instagram

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*