(Video) Beng4ng Dicvcuk Rapat, Ambulans Guna Pembesar Suara Minta Polis S4man Pemandu Hilux

Tidak din4fikan pemandu ambulans di Malaysia kerap ‘diuj1’ dengan sikap segelintir rakyat Malaysia yang tidak bertanggungjawab.

Tahun ini sahaja dua kes yang menjadi perhatian orang ramai iaitu membabitkan sebuah Naza Forte dan sebuah Proton Wira dimana kedua-duanya menghalang laluan ambulans yang berada di dalam kecem4san.

Namun terbaru, lain pula situasinya dimana sebuah pikap jenis Toyota Hilux dilihat sentiasa mencucuk rapat sebuah ambulans dipercayai untuk mengelak dari tersangkut didalam jem.

Mula dik0ngsikan di laman TikTok oleh seorang pemandu Ambulans, Azman Roy video ini kemudian mula tular dan s0hor ke semua media sosial lainnya.

Menerusi video tersebut dapat dilihat Hilux mengambil kesempatan dengan mencucuk rapat belakang ambulans berkenaan yang sedang berada di dalam mod kecemasan.

Namun selepas beberapa ketika, terdengar pemandu ambulans berkenaan memanggil sebuah kereta per0nda yang kebetulan berada di sana memintanya menahan dan menyaman pemandu Hilux tersebut.

“Encik polis t0long s4man (kereta) belakang ini cik polis, dia ikut dari tadi” kata pemandu Ambulans berkenaan menggunakan pembesar suara ambulans tersebut.

Pengumuman tersebut menyebabkan kereta berkenaan dengan serta-merta memperlahankan kenderaannya dari mencucuk rapat jentera berkenaan.

@hikumi_85

Lain kali jgn sesekali ikt belakang ambulans ye…#fyp #ambulans #frontliners

♬ Oh No – Kreepa

Kenderaan polis jenis Outlander itu pula kemudian dilihat mencel4h di belakang ambulans sebelum memperlahankan Hilux berkenaan dan kenderaan lainnya.

Tindakan sp0ntan yang dilakukan ambulans tersebut dan kerjasama yang diberikan polis berkenaan membuatkan orang ramai berpuas hati dan merasakan pemandu pikap tersebut akhirnya termakan dengan sifat penting dirinya sendiri.

Terus dia berhenti terk3du

Ambil kesempatan saja tahu

 

 

Sumber: Tiktok, BK

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*