“Masa Interview Mer4yu Nak Kerja, Bila Dah Dapat, Makwe Tak Bagi Datang Pula Sebab Ada Staff Perempuan”

Susulan pandemik Covid-19, ramai yang kehi1angan kerja dan sukar untuk mendapat pekerjaan. Namun, ada yang diberi peluang kerja, namun tidak menghargai sebaik mungkin.

Seperti perkongsian seorang netizen di Twitter bernama Azam Kahar ini, dia meluahkan rasa tidak puas terhadap seorang bekas kakitangannya.

Bila interview mera4u nak kerja…dah dapat, suka hati je tak datang

Menurutnya, ketika temuduga lelaki tersebut merayu-rayu mahukan kerja, namun apabila diberikan kerja dia tidak hadir tanpa alasan kukuh. Malah, lelaki tersebut mahukan gaji pada hati sama menghantar notis berhenti kerja.

Rupanya ‘makwe’ tak bagi datang kerja…siap ugvt minta pvtus

Perkongsiannya itu mendapt pelbagai reaksi daripada netizen, malah ada yang menyangkakan mungkin bekas pekerjanya itu berhenti kerana tidak gembira dengan tempat kerja.

Bagaimanapun, Azam menjelaskan bek4s pekerjanya itu berhenti kerana menurut permintaan teman wanitanya yang cembvru bekerja di tempat tersebut kerana ada pekerja wanita.

Kata Azam lagi, bekas pekerjanya memberitahu teman wanita mengvgut untuk pvtus jika dia datang bekerja.

Dahsyat betul awek dia, daripada break sanggup resign mana nak cari kerja semua sama jantina

Apa yang pasti, jawapan diberikan oleh lelaki tersebut membuatkan netizen g3leng kepala. Malah, netizen bersel0roh kerana alasan tersebut tidak munasabah dan mustahil untuk mencari pekerjaan yang hanya ada satu jantina sahaja.

Dalam pada itu, ada yang hairan dengan sikap lelaki tersebut yang sanggup berhenti kerja daripada pvtus dengan kekasih sedangkan zaman sekarang svkar untuk mencari pekerjaan.

 

 

Sumber: Twitter Azam Kahar, Gulapop

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*