(Video) Tahniah sekali lagi! Ayda Jebat akhirnya buka mulut umum hamiI empat bulan

Nabil dan Ayda kongsi berita gembira itu di Instagram.

AKHIRNYA pasangan selebriti Ayda Jebat dan Nabil Mahir berkongsi berita gembira mereka bakal menimang cahaya mata tidak lama lagi seperti yang didedahkan mStar pada 24 Februari lalu.

Ayda atau nama sebenarnya, Nur Suhada Jebat, 29, memberitahu kandungannya kini sudah mencecah empat bulan dan berharap semua orang mendoakan proses keham1lannya berjalan lancar.

“Assalammulaikum, bismillah. Insya-Allah our junior is coming. Doakan yang indah-indah buat kami,” tulis Ayda menerusi laman Instagram miliknya.


Ayda turut berkongsi video dia memberi kejvtan kepada suaminya.

Penyanyi lagu P4rah P4rah itu dijangkakan bakal melah1rkan b4yi sulungnya pada Oktober depan.

Berita gembira itu dikongsikan menerusi majlis berbuka puasa di sebuah hotel di Kuala Lumpur pada malam, Rabu.

Sebelum ini, mStar melaporkan Ayda sudah ham1l selepas pelakon tersebut menemui pakar perb1danan dan sak1t puan di Pusat Perubatan Prince Court untuk melakukan pemer1ksaan.

Ayda mendirikan rumah tangga dengan Nabil pada 1 Januari lalu dalam satu majlis sederhana di Masjid At-Taqwa, Taman Tun Dr. Ismail, Kuala Lumpur.

Tahniah… Ayda Jebat dah ham1l? mari kita d0akan


Ayda dikatakan sedang ham1l dan pasangan ini bakal menimang cahaya mata tidak lama lagi

TERDAHULU, mStar pernah melaporkan pasangan selebriti Ayda Jebat dan Nabil Mahir dikhabarkan sudah mendapat berita gembira.

Ia berikutan Ayda dikatakan sudah ham1l selepas pelakon tersebut menemui pakar perbidanan dan sakit puan, di Pusat Perubatan Prince Court untuk melakukan pemeriksaan.

Sumber mengesahkan berita positif itu yang mengatakan Ayda sudah ham1l namun tidak dijelaskan berapa minggu usia kandungannya.

mStar cuba mendapatkan pengesahan daripada Ayda namun panggilan dan mesej dihantar tidak berjawab.

Dalam pada itu, pasangan ini dipercayai masih belum bersedia untuk berkongsi berita gembira tersebut memandangkan usia kandungan yang masih baharu.

Pada 6 Februari lalu, Ayda menerusi laman Twitter pernah menulis status meluahkan rasa syukur, bagaimanapun dia tidak menjelaskan maksud perkongsiannya itu.


Pasangan ini dikatakan menemui pakar perbidanan di sebuah hospital.

“Alhamdulillah… syukur atas rezekimu,” tulisnya.

Gara-gara status itu, pengikut membuat andaian penyanyi lagu P4rah P4rah ini sedang ham1l dan bakal bergelar ibu.

Rata-ratanya mengucapkan tahniah dan tidak sabar menantikan pengumuman gembira itu.


Status yang ditulis oleh Ayda di Twitter menimbulkan spekvlasi dalam kalangan peminat.

Menerusi Instastory pada Isnin, reaksi spontan Nabil mendengar perut Ayda Jebat turut memberi bayangan isterinya itu kini sedang ham1l .

“Macam-macam bunyi,” kata Nabil.

Jika benar Ayda sedang h4mil, penjagaan ketika keh4milan trimester pertama sangat penting dan perlu diuruskan dengan baik.

Di peringkat ini, kesihatan fizikal dan mental b4yi yang bakal lahir dipengaruhi oleh penjagaan prakeh4milan dan keh4milan trimester pertama.


Pasangan ini berkahwin pada 1 Januari 2021.

Ayda juga dinasihatkan agar menjaga kesihatan serta tidak terlalu agresif dalam melakukan aktiviti harian.

Suami juga digalakkan membelai perut isteri selalu bagi membina hubungan antara anak dan bapa serta meningkatkan lagi kecerdasan b4yi.

Ayda mendirikan rumah tangga dengan Nabil pada 1 Januari lalu dalam satu majlis sederhana di Masjid At-Taqwa, Taman Tun Dr. Ismail, Kuala Lumpur.

Marilah kita berdoa agar Ayda dan b4yi dalam kandungan membesar dengan sihat dan selamat jika benar dia ham1l.

Namun begitu seandainya masih belum dikurniakan rezeki itu, kita berharap agar Allah mempermudahkan segala urusan yang baik buatnya.

 

Sumber: mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*