“Jgn sed1h nak raya, sambutlah ‘kemenangan’ ini bagi pihak kami.”- Aktivis Palest1n

Sebagai umat Islam yang turut sama merasai keper1tan penduduk Palest1n ketika ini, pastinya terbit sedikit kesed1han dalam diri masing-masing mengen4ngkan keadaan saudara seagama kita disana.

K0ngsi keadaan di Palest1n

Oleh itu, beberapa akt1vis kemanusiaan yang kerap mengikuti misi memberi bantuan kepada masyarakat disana telah berkesempatan untuk membuat IG live bersama penduduk Palest1n yang juga seorang aktivis di negara itu.

Antaranya ialah influencer Farah Lee dan Diana Amir. Sedutan daripada perbualan tersebut telah dik0ngsikan semula pengguna di Twitter hingga menarik perhatian ramai.

Namun apa yang menyed1hkan adalah kata-kata rakan mereka di Palest1n itu yang meminta Diana Amir dan Farah Lee tidak bersed1h mengenangkan nasib mereka di sana.

Wanita itu juga meminta agar influencer itu menyambut hari raya dengan gembira dan sederhana bagi mewakili mereka menyambut hari kemenangan ini.

Sambut bagi pihak mereka

Pastinya kata-kata tersebut begitu menyentvh hati w4rganet yang menonton IG live  itu.

Dalam komen yang ditinggalkan, rata-rata sebak mendengar ucapan wanita Palest1n berkenaan yang tetap tersenyum walaupun mereka sedang diuji.

Sed1h betul dengar dia cakap

Dengar bunyi r0ket

Dalam perkongsian video itu juga kedengar bvnyi dentvman ser4ngan dengan jelas.  Kita yang hanya men0nton dan mendengar keadaan disana sahaja sudah gervn, agaknya bagaimana pula keadaan mereka disana yang menghadapinya setiap hari.

Perkongsian Fedtri Yahya ini pula mampu membuatkan bulu roma kita ‘berdiri’ bersama-sama berjvuang dengan penduduk Palest1n..

Takbirr… Allahuakbar!

 

Sumber: flvvur, OMM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*