Selepas Ibu Aliff Syukri seIar anaknya berIakon naz4k, isteri pula p0sitif C0vid-19

BERITA usahawan k0.ntroversi Datuk Seri Aliff Syukri yang dijangk1ti C0vid-19 setelah pulang dari Turki mengvndang persoalan ramai tentang kesah1hannya kerana dianggap hanya g1mik.

Enggan berd1am diri tentang isu kesihatannya, Aliff akhirnya berk0ngsi salinan laporan perubatan daripada sebuah hospital di Damansara.

Lebih mengvatkan dakwaan dia sememangnya p0sitif v1rus m4ut itu, isterinya pula iaitu Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid turut meng4ku dia dijangk1ti C0vid-19 pada lewat petang Khamis.

“Ramai menanti. Baru dapat result petang ni. K0ntak r4pat, saya pun p0sitif. Alhamdulillah anak-anak semua sihat.

“D0akan saya cepat sembuh,” kata Nur Shahida menerusi perk0ngsian di Instagram.

270150075_140362665054686_62753184607418034_n
Shahida memaklumkan perkara itu di Instagram miliknya.

Pada Rabu Aliff mengundang s1mpati dan keres4han ramai apabila memaklumkan dia dimasukkan ke hospital akibat dijangkiti C0vid-19 tahap tiga selain mem0hon maaf kerana b1mbang usianya tak panjang.

Namun ibu Aliff yang juga usahawan terkenal, Rozita Ibrahim menegvr anaknya itu yang diIabel sebagai ‘raja viraI’ kerana menj4ja tentang isu kesihatan bagi meraih s1mpati ramai.

Ramai menanti. Baru dapat result petang ni. K0ntak rapat, saya pun p0sitif. Alhamdulillah anak-anak semua sihat

NUR SHAHIDA

ISTERI ALIFF SYUKRI

“Mak ger4m dengan kau Kri (Syukri), memang C0vid-19 tahap 3 tapi dah sembvh.

“D0k sana (hospital) seorang diri jangan bagi orang r1sau. Dah sembvh pun, tak payah nampak n4zak sangat. Dah sihat pun p0st macam n4zak,” katanya.

Tambah Rozita yang turut sama dalam percutian ke Turki pada 15 Disember lalu, dia tidak bersetuju dengan perbuatan anaknya itu hingga men1mbulkan keb1mbangan ramai.

“Posting minta maaf kat net1zen. Habis kat mak tak nak minta maaf? Sebelum minta maaf kat net1zen, baik minta maaf kat mak dulu.

“Kau jangan nak p0yo sangat Syukri, kau jangan cari masaIah,” luahnya lagi.

Dalam pada itu Aliff turut membaIas bebeIan Rozita dan berkata hatinya terIuka dengan t1ndakan ibunya itu.

“Sampai hati mak cakap macam tu, mak tak kes1an dengan kita ke? Hati saya terIuka,” katanya.

Sesuatu terjadi pada Aliff Syukri, masuk hospitaI selepas puIang dari Turki… Mohon maaf takvt umur tak panjang

TERDAHULU, selepas puIang bercuti dari Turki, usahawan k0smetik Datuk Seri Aliff Syukri memaklumkan dia dijangk1ti C0vid-19.

Menurut Aliff, 34, doktor mengesahkan dia dijangk1ti C0vid-19 tahap tiga yang memberi kesan kepada sistem pern4fasannya.

“Saya dit4han di wad untuk r4watan. D0akan cepat sembuh kerana saya dijangk1ti C0vid-19 stage 3 melibatkan paru-paru saya.

“Kepada semua sahabat atau sesiapa sahaja yang mengenali saya, saya mem0hon kemaafan sekiranya pernah menyak1ti awak.

“Maaf sekiranya pernah berk4sar, maaf sekiranya pernah mengvmpat, maaf sekiranya pernah termakan sengaja atau tidak.

aliff 2Perk0ngsian Aliff di Instagram.

“Sesungguhnya yang bvruk itu datang daripada saya dan yang baik datang daripada Allah SWT. Rasa lega dah m0hon maaf dekat semua, t4kut umur tak panjang,” katanya.

Aliff berkongsi mengenai keadaan kesihatannya itu menerusi laman Instagram pada Rabu.

D0akan saya kuat dan t4bah menghadapi dvgaan ini. Semoga Allah bersama saya dan keluarga saya

DATUK SERI ALIFF SYUKRI

USAHAWAN

Aliff dan keluarga terbang ke Turki untuk bercuti pada 15 Disember lalu dan sudah pulang ke Malaysia sejak beberapa lalu.

Menerusi semakan di Instagram, isterinya Datin Seri Nur Shahidah Mohd Rashid bersama anak-anak dilihat menjalani kuar4ntin di rumah.

Namun tidak dapat dipastikan tahap kes1hatan mereka.

aliff 3Aliff dan keluarga bercuti ke Turki.

Sebelum ini, penyanyi lagu Cuba ini memberitahu dia kvrang sihat dan perlu mendapatkan r4watan di hospital.

Meskipun diasak dengan pertanyaan mengenai penyak1tnya itu, Aliff enggan berk0ngsi kerana b1mbang ditvduh sengaja mencari k0.ntroversi.

“Saya sak1t apa, kalau saya beritahu nanti orang kata saya buat k0.ntroversi. Kalau saya tak beritahu orang tertanya-tanya. Saya keIiru awak.

“D0akan saya kuat dan t4bah menghadapi dvgaan ini. Semoga Allah bersama saya dan keluarga saya,” tulisnya di ruangan Instastory.

“Allah sayang aku..” – Aliff Syukri

“Assalamualaikum m0hon d0akan saya kvatkan t4bah dan dipermvdahkan menghadapi dvgaan ini semoga Allah sentiasa bersama saya dan keluarga saya.. abah syg dgn k0rang smua ..

“Allahumma innii a’uudzu Bika Minal Baroshi wal Junuuni wal Judzaami wa min Sayyi-il Asqoom”.

Antara reaksi rakan-rakan dan peminat

 

Sumber: mStar, Instagram Aliff Syukri, Shahida

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*