Dulu menoIak, kini Ellie Suriaty sudah lengkap 2 d0s v4ksin.. Dia beritahu kenapa!

MEN0LAK tanggapan ramai sebagai seorang ant1 vaks1n, pelakon Ellie Suriaty yang dahulunya enggan menerima sunt1kan bahan peIali C0vid-19 itu kini sudah Iengkap vaks1nasi sejak tahun lalu.

Aktres berusia 52 tahun itu meng4kui sudah mengambil sunt1kan pertama vaks1n jenis Sinovac pada penghujung Oktober manakala d0s kedua pada November tahun lalu.

Ellie turut menegaskan pendiriannya sebelum ini yang enggan menerima sunt1kan tersebut bukan kerana ant1 vaks1n sebaliknya hanya menyuarakan ker4guan terhadap bahan peIali yang dicipta dalam masa enam hingga lapan bulan saja.

“Ya… saya sudah lengkap vaks1nasi. Saya ambil sunt1kan pertama vaks1n jenis Sinovac pada penghujung Oktober dan sunt1kan kedua pada November tahun lalu.

“Saya ambil Sinovac sebab Khairy Jamaluddin kan ambil Sinovac. Kita ikut Menteri Kesihatan lah.

“Apa yang saya ingin jelaskan, saya bukan ant1 vaks1n. Saya cuma pers0alkan dan menyuarakan tentang vaks1n C0vid-19 yang dicipta dalam masa enam hingga lapan bulan saja.

elly1Ellie akvr permintaan suami untuk ambil vaks1n.

“Tak tepat panggil saya ant1 vaks1n. Pada saya, tak saIah untuk menyuarakan. Saya bercakap selepas membuat kajian. Saya tak main cakap saja. Tak ada siapa nak dijangk1ti C0vid-19.

“Masing-masing ada cara tersendiri untuk menceg4h diri daripada w4bak tersebut. Sepanjang saya tak ambil vaks1n, tak kena pun jangk1tan (C0vid-19),” kata Ellie kepada mStar.

Ellie berk0ngsi perkara tersebut ketika ditemui di majlis pelancaran dan sidang media filem ser4m terbaharu berjudul TeIaga Sur1ram di The Majapah1t, Mont Kiara, Kuala Lumpur pada Selasa.

Pengarah, Osman (kanan) bersama pelakon, Scha, Nabila Huda, Farid dan Maya pada majlis pelancaran filem Telaga Suriram di Bukit Kiara. - NSTP/Aziah Azmee Pengarah, Osman (kanan) bersama pelakon, Scha, Nabila Huda, Farid dan Maya pada majlis pelancaran filem TeIaga Sur1ram di Bukit Kiara. – NSTP/Aziah Azmee

Apa yang saya ingin jelaskan, saya bukan ant1 vaks1n

Ellie Suriaty

PELAKON

Sebelum ini mStar meIaporkan Ellie dan dua anak mereka yang berusia 17 serta 12 tahun enggan menerima sunt1kan vaks1n C0vid-19 atas sebab-sebab keseIamatan dan kesihatan.

Malah menerusi laporan mStar pada 28 September lalu, Ellie turut mended4hkan suaminya iaitu aktor Azri Iskandar sudah mengambil sunt1kan vaks1n tanpa pengetahuannya demi tvntutan kerja.

Ellie Suriaty menghormati keputusan anak untuk tidak mahu di vaksin dan tiada unsur paksaan.
Dua anak Ellie dan Azri sebelum ini tvrut menyatakan pendirian enggan divaks1n.

Dalam pada itu, Ellie memberitahu dia akvr menerima sunt1kan tersebut selepas tempoh dua tahun yang diberikan oleh suaminya untuk menyuarakan tentang vaks1n tersebut sudah tamat.

Malah Ellie meneg4skan sebab utama dia terbuka untuk menerima sunt1kan kerana mengh0rmati pendirian dan patvh kepada suaminya.

“Saya ambil vaks1n sebab Azri Iskandar. Dia dah bagi saya masa hampir dua tahun untuk meIuahkan apa yang patut diIuahkan (tentang vaks1n C0vid-19).

“Azri cakap pada saya dia dah beri saya dua tahun dan sudah sampai waktunya untuk saya ‘to call it qu1ts’ (berhenti).

“Azri suami saya dan selagi dia masih lagi suami dan dia dah bagi saya temp0h (buat pert1mbangan vaks1n). Dia r3spek saya punya pendirian.

“Dah sampai masa saya kena ikut cakap suami. Sejvjurnya, memang berper4nglah sekejap dalam diri cakap ‘taknak vaks1n’ tapi dia suami saya dan saya sangat mengh0rmatinya.

“Tapi saya ada cakap pada dia, apa-apa terjadi kepada saya dan anak kami, dia kena tanggvng la,” ujarnya.

 

Sumber: mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*