(Video) Ayam goreng I0nggok tepi dapur, Ienyek kentang pakai botoI… apa kata pemilik video ini?

Paparan skrin video tular yang memaparkan penyediaan makanan di kedai tersebut.

KEBERSIHAN sesebuah restoran menjadi antara faktor penarik untuk memikat hati pelanggan.

Terbaharu, tuIar beberapa video disebarkan net1zen yang memaparkan kaedah penyediaan makanan di sebuah restoran, dipercayai di Kampung Baru, Kuala Lumpur yang dianggap menj1jikkan.

Difahamkan, video tersebut dik0ngsi ke pIatform TikTok oleh pekerja kedai tersebut, namun ia sudah dip4dam selepas menerima kec4man ramai.Net1zen bagaimanapun bertindak p4ntas memuat naik semula r4kaman tersebut ke pIatform Twitter dan Facebok, sejak Selasa malam.

Menerusi saIah satu r4kaman tuIar, kelihatan seorang pekerja menced0k air dari sebuah baldi sebelum ia dis1mbah ke dalam kuali berisi minyak panas.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Dalam video sama, kelihatan Ionggokan ayam goreng, dipercayai disediakan untuk hidangan chicken chop dibiarkan terded4h di dapur.

Satu lagi rak4man menunjukkan pekerja lelaki menggunakan botol untuk melenyek kentang (mashed potato) di dalam periuk yang diletakkan di atas lantai.

kedai2Lelaki tersebut turut memvat naik satu video penjelasan pada awal pagi Rabu.

Semakan mendapati rata-rata net1zen mengec4m kaedah penyediaan makanan serta faktor kebersihan yang kurang dit1tik beratkan di kedai berkenaan.

“Orang tak kisah sangat pasal minyak tu tapi orang pers0alkan pasal ayam yang dah siap goreng tu, kenapa nak kena letak kat tepi dapur macam tu je?

Tolong jangan saIah faham dulu, tak mungkin kita nak guna minyak bek4s tu untuk goreng lagi.

ROZIARBA877

PEMILIK VIDEO TULAR

“Pasal air tu tak jadi masaIah sangat. Tapi bab tengok ayam bersusun tak letak dalam bekas yang sepatutnya tu. Benda nak bagi orang makan oi.

“Ayam tidak letak dalam bekas, Ienyek kentang pakai botol, prepare makanan tangan kosong, ketvk ais kat lantai pakai sendvk.

“TerIajak perahu boleh divndur, terIajak upload faham-fahamlah ya,” tulis beberapa net1zen di TikTok pekerja berkenaan.

Dalam perkembangan terbaharu, pemilik asal video yang menggunakan nama Roziarba877 tampil memberi penjelasan dan membuat permohonan maaf menerusi akaun TikTok miliknya.
kedai3Antara komen netizen di laman TikTok.
“Saya mahu kIarifikasi dan mem0hon maaf video yang saya ungg4h (muat naik) tu. Saya memasukkan air ke dalam minyak. Minyak itu sudah k0tor. Video itu sebelum penukaran minyak baru.

“Tolong jangan saIah faham, tak mungkin kita nak guna minyak bekas tu untuk goreng lagi. Mohon pengertian.

“Sekali lagi saya mohon maaf dan jangan saIah faham,”tulis pekerja yang dipercayai bukan warga Malaysia itu.

Video permohonan maaf yang dimuat naik awal pagi Rabu itu sehingga kini meraih lebih 46,000 tontonan.

Sumber: mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*