“Pernah jadi Peg. Imigresen tapi ditamatkan sbb d4d4h”- Shahrol Shiro Bakal Ambil Tindakan Und4ng-Und4ng

Mungkin ada yang tidak tahu, Shahrol Shiro pernah menganggotai pasukan beruniform sebelum menceburi bidang seni.

Anak jati Kluang, Johor ini pernah menyertai Jabatan Imigresen sejak 2007, tetapi meninggalkan pekerjaan berkenaan pada pertengahan 2013.

Walaubagaimanapun, masih ramai yang tidak tahu sebab kenapa dia meninggalkan kerjaya beruniformnya itu sehingga timbul pelbagai spekulasi terhadapnya.

Terbaru, ada seorang pengguna twitter yang dikatakan menvduh kerjaya Shahrol Shiro sebagai pegawai imigresen ditamatkan kerana n4jis d4dah dan kerjaya sebagai penyampai radio pula ‘digam’ kerana masalah disiplin.

Tenang dengan tvduhan itu, dia membuat satu hantaran di instagramnya mendoakan mereka yang menfitn4hnya itu diberikan hidayah dan menghalalkan duit yang mereka dapat dari fitn4h tersebut.

“N4jis d4dah difitn4hnya aku???Kalau iya pun nak balas balik bagi la yg releven sikit contoh kena buang masa Imigresen sebab terlibat dalam kes pem4lsuan cop.Kan lebih dekat sikit fitnahnya tu.Itu pun nak ajar ke?..

Walaupun fitn4h itu meng4ibkan abg takkan sam4n dik tetapi abg doakan semoga diberikan hidayah.Jika asbab fitn4h ini adik mendapat duit demi kelangsungan hidup, abg relakan dan maafkan”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shahrol Azizie Azmi (@shahrol_shiro)

Rata-rata peminatnya turut tenang dan mend0akan yang terbaik untuknya.

Tak boleh tengok orang senang, dengki ek..

Sabar jela bang.. akhir zaman..

Biar pengakhiran kita baik-baik..

Terbaru! Shahrol Shiro akan ambil t1ndakan und4ng-und4ng, rek0d kerja dulu bersih!

“Dd4.h adalah benda yang paling saya benci,”.

Demikian kata pelakon dan pelawak, Shahrol Shiro ketika diminta mengulas mengenai d4kwaan satu akaun Twitter, mengenai dirinya yang dikatakan pernah ditamatkan kerja sebagai pegawai imigresen di Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) kerana terbabit dengan dd4.h.

Shahrol atau nama sebenarnya Shahrol Azizie Azmi ketika dihubungi berkata, d4kwaan itu dianggap sebagai keterIaluan kerana membabitkan repvtasi nama baiknya dan juga jabatan kerajaan.

“Mengenai ciapan di Twitter itu, selepas melakukan perbincangan, saya membuat keputusan untuk mengambil t1ndakan und4ng-und4ng bagi memastikan perkara sama tidak lagi berulang.

“Dari apa yang saya nampak, akan ada beberapa ser4ngan lagi yang bakal berlaku rentetan daripada ciapan ini dan saya memang dah bersedia,” katanya kepada Harian Metro.

Menurutnya, setiap individu terbuka untuk meneg4kkan fahaman politik masing-masing dengan cara yang betul.

“Saya tak kisah kalau ada individu yang ingin meneg4kkan fahaman politik masing-masing, namun, ini adalah ser4ngan peribadi membabitkan nama baik saya dan juga agensi kerajaan,” katanya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shahrol Azizie Azmi (@shahrol_shiro)

Ditanya mengenai penamatan perkhidmatannya sebagai pegawai imigresen, Shahrol berkata, dia berhenti mengikut pr0.sedur yang sepatutnya dan bukan kerana terbabit dengan dd4.h.

“Mana ada istilah kalau kena t4ngkap, akan ada pihak yang cuba ‘menvtup’ kesaIahan itu. Sebagai penjawat awam, sekiranya seseorang itu dit4ngkap, rek0d akan ada.

“Saya terus terang, sewaktu berkhidmat dulu, saya bersih daripada sebarang rek0d bvruk dan saya berhenti pun kerana mendapat tawaran dalam dunia seni.

“Selepas saya berhenti dan menjadi anak seni pun, saya masih dijempvt oleh beberapa pihak contohnya Jabatan Penj4ra Malaysia dan Agensi Anti Dd4.h Kebangsaan (AADK) untuk memberikan perk0ngsian,” katanya.

Semalam, Shahrol bersama sahabat-sahabatnya meraikan ulang tahun ke-15 pasukan yang bersama dengannya ketika di jabatan itu dan mereka juga tertanya-tanya apa yang berlaku.

“Kawan-kawan saya pun ketawa dan masing-masing tertanya-tanya, apa yang berlaku. Apa yang boleh saya katakan, t1ndakan individu itu menulis ciapan memang keterIaluan.

“Saya risau kalau ada tangan-tangan gh4ib yang membayar individu ini untuk melakukan perkara sebegitu kerana ia sangat tidak betul,” katanya.

Di Instagram, Shahrol turut memuat naik t4ngkap layar c1apan dari pengguna Twitter menggunakan nama @kuhaslinda_a1 yang menulis ciapan berb4ur f1tnah itu.

Selain mend4kwa Shahrol terbabit dengan dd4.h, ciapan itu juga turut mend4kwa Shahrol pernah ‘dig4m’ kerana masalah dis1plin.

 

Sumber: Harian Metro, Instagram Shahrol Shiro

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*