R4kaman Dlm Penj4ra Tersebar, Ibu Tet4k 3 Anak Kandvng Mahu Bert4ubat Sebelum M4ti

Seorang ibu berusia 35 tahun telah dit4han oleh pihak polis selepas dipercayai mend3ra serta membn0.h anak kandvngnya. Tindakan kej4m itu dipercayai berlaku selepas waktu subuh semalam (20 Mac 2022) di kediaman svspek yang terletak di Brebes, Jawa Tengah, Indonesia.

Ibu tet4k 3 anak kandvng

Foto: Kompas

Memetik laporan Tribunews, wanita yang berasal dari Indonesia ini telah menet4k tiga anak kandvngnya yang masing-masing berusia 10, tujuh dan lima tahun.

“Svspek (35), merupakan penduduk Kampung Tonjong, Brebes telah dit4han. Pagi tadi dia menet4k 3 orang anaknya. Seorang anak dilaporkan mninggal dunia, manakala dua lagi terseIamat”, kata @Mazzini pada Ahad, 20 Mac 2022.

SaIah seorang jiran tetangga yang dikenali dengan nama Iwan mend4kwa terdengar jer1tan orang meminta tolong dari dalam rumah svspek.

Rumah lokasi kejadian pembunuhan anak kandung oleh sang ibu dipasang garis polisi dan dijaga aparat di Sokawera, Tonjong, Brebes, Minggu (20/3/2022).

Foto: Kompas

SusuIan daripada itu, Iwan segera ke rumah svspek dan mendapati jer1tan tersebut merupakan suara pembantu rumah svspek iaitu Hamidah.

Rupa-rupanya, trag3di ng3ri itu berlaku di hadapan mata Hamidah. Hamidah yang b1mbang sesuatu perkara bvruk berlaku telah cuba membuka pintu bilik di lokasi kejadian, namun ia terkvnci dari dalam.

Saya terdengar suara kekec0.han dari arah rumah tersebut disertakan dengan suara jer1tan kanak-kanak. Jadi saya dan pendvduk yang lain datang ke rumah itu lalu memec4hkan pintu biliknya.

Selepas pintu bilik terbuka, mereka mendapati svspek yang masih berteIekung sedang duduk di samping anak-anaknya. Menurut laporan, anak kedua svspek yang berusia tujuh tahun disahkan mninggal dunia manakala anak suIung serta anak b0ngsunya mengalami Iuka di bahagian dada dan Ieher.

‘Saya nak bert4ubat sebelum m4ti’

Foto: Tribunnews

Menurut sumber, selepas perbuatan kej4mnya itu diketahui orang, svspek dikatakan meng4muk dan menjer1t seperti orang h1steria sebelum jatvh p3ngsan.

Selepas tersedar dari p3ngsan, dia bertindak agr3sif dengan mencek1k dua jiran tetangganya. Svspek yang meIarikan diri akhirnya berjaya ditenangnya dan dit4han oleh pihak polis.

Sementara menerusi satu video, memperlihatkan svspek yang berada di dalam t4hanan mend4kwa mahu bert4ubat sebelum dia mninggal dunia.

“Saya nak bert4ubat sebelum saya m4ti. Saya cuma mahu menyeIamatkan anak-anak biar mereka tidak membent4k.”

“Saya tidak giIa. Saya mahu menyeIamatkan anak-anak saya supaya mereka tidak hidup susah. Mereka perlu m4ti supaya mereka tidak berasa sed1h seperti saya”, katanya menerusi satu video.

Saat si per4kam bertanya bagaimana cara untuk menyeIamatkan anak-anaknya, svspek menjawab biarlah mereka m4ti supaya tidak merasai kesed1han.

“Biar mereka m4ti sahaja supaya tak perlu rasa sed1h. Biar m4ti supaya tidak merasai kesak1tan. Seperti saya dari kecil, tidak ada yang tahu saya mem3ndam selama puluhan tahun.”

Bukan itu sahaja, svspek meng4ku melakukan t1ndakan kej4m itu selepas terdengar bis1kan gha1b. Ada d4kwaan mengatakan svspek sebenarnya mempunyai masaIah mentaI namun sias4tan dan pemeriksaan lanjut berhvbung kes ini masih dijalankan.

Sumber: TribunnewsKompasTikTok

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*