Neelofa m0hon sikit masa lagi untuk ded4h wajah Bilal – “Bukan nak s0rok atau tak bagi orang tengok”

Selebriti dan usahawan popular, Neelofa memohon sedikit masa lagi untuk mended4hkan wajah anak sulungnya, Muhammad Bilal yang kini mencecah usia lima bulan.

Menurut laporan Harian Metro, selebriti berusia 33 tahun itu menyedari ada segelintir pihak menjadikan isu penyakit Ain sebagai gvrauan namun dia tetap mahukan terbaik bagi zur1atnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by نور نيلوفا (@lofa.page)

“Jika ada yang mempermainkan mengenai perkara itu, sebenarnya seolah-olah mereka main-mainkan kewvjudan ‘Ain. Bukan mereka s1ndir saya sebenarnya.

“Malah hal ini di dalam hadis sahih pun sudah ada. Saya tidaklah arif sangat mengenai perkara ini, tapi saya mungkin boleh melangkaui takd1r,” katanya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by نور نيلوفا (@lofa.page)

Neelofa berkata, dia dan suaminya Haris Ismail tetap dengan pendirian dan memerlukan masa untuk Muhammad Bilal menjadi lebih kuat dalam menjalani tumbesaran.

“Saya buat ini (belum dedah wajah anak) walau orang kec4m macam mana sekali pun, kami fikir mengenai kesihatan serta kesejahteraan anak.

“Tunggu bagi dia besar sikit. Bukan saya nak s0rok atau tak mahu bagi orang tengok, tidak.

“Kalau boleh saya mahu dia membesar seperti kanak-kanak normal yang lain. Beri masa dia untuk kuat sikit, barulah kita akan bawa dia keluar dan sebagainya,” ujarnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by نور نيلوفا (@lofa.page)

Tambah bekas pengacara MeleTOP itu, dia mengucapkan terima kasih kepada individu yang bersetuju dengan tindakannya termasuk rakan artis Elly Mazlein yang tidak berkongsi wajah anak.

“Elly Mazlein sendiri pernah berk0ngsi yang mana dia melihat anaknya lebih ceria dan gembira bila ketika di sekolah, orang tidak kenal dia anak siapa.

“Apa yang dilakukan ini juga untuk kesihatan mentaI kanak-kanak. Mungkin kalau pergi mana-mana, kena kervmun atau ambil gambar nanti. Kas1han pada mereka juga,” ulasnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by نور نيلوفا (@lofa.page)

Neelofa atau nama penuhnya Noor Neelofa Mohd Noor berkahwin dengan pendakwah bebas tersebut pada 27 Mac 2021 dan dikurniakan Muhammad Bilal dilahirkan pada 29 Januari lalu.

 

Sumber: Harian Metro (Najiy Jefri) , Instagram Lofa Page, OMM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*