Ced3ra SeIamatkan Anak Dari DicuIik, Polis Minta Lufya Omar Buat Ini

PELAKON Lufya Omar berdepan situasi mencem4skan apabila diser4ng oleh seorang lelaki tidak dikenali yang ingin cuba mencuIik anak perempuannya iaitu Laana Haura pada petang Ahad lalu.

Berk0ngsi situasi genting itu, Lufya atau Lufyah Sheikh Omar berkata, demi mempertahankan anaknya itu, dia telah dipvkul menggunakan sebatang kayu di bahagian wajah dan badan yang telah menyebabkan kec3deran pada wajah dan badannya.

“Dua hari lalu saya diser4ng oleh seorang lelaki yang cuba mencuIik anak perempuan saya. Masa tu kami berada di sebuah playground di Kota Damansara, lebih kurang pukul 4 ke 5 petang.

WhatsApp Image 2022-06-28 at 4.37.45 PMLufya lega anak kesayangannya tidak diapa-apakan.

“Seorang lelaki Melayu yang bersifat d4yus telah memvkul saya menggunakan batang kayu di kepaIa, badan serta menyebabkan keced3raan pada wajah dan badan saya,” kongsinya.

Bagaimanapun Lufya, 37, bersyukur dirinya selamat daripada ser4ngan tersebut dan paling penting anaknya berada dalam keadaan baik.

“Alhamdulillah anak selamat dan saya pun selamat. Im a fighter!,” katanya.

Dengan izin Allah saya dapat meIawan dan menyeIamatkan anak saya.

LUFYA OMAR

PELAKON

Lufya berkongsi perkara itu menerusi Instagram miliknya selain memuat naik beberapa gambar memperlihatkan wajah dan pergelangan tangannya yang ced3ra.

Sementara itu, menerusi perkongsian sama, Lufya turut menggesa para wanita untuk mempersiapkan diri dengan ilmu seni mempertahankan diri agar dapat melindungi keseIamatan diri dan keluarga apabila berlaku situasi cem4s.

WhatsApp Image 2022-06-28 at 4.37.46 PMPergelangan tangannya turut mengalami Iebam.

“Ikutkan orang yang menyer4ng itu lelaki yang agak besar dan kvat. Dengan izin Allah saya dapat meIawan dan menyeIamatkan anak saya.

“Syukur Alhamdulillah… Moral of the story is we must always stay alert. Kita tak tahu orang zaman sekarang ini sanggup buat perkara-perkara yang k3ji.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lufya Luvya (@lufyalaana)

“Manusia makin tiada kemanusiaan. Doakan kesembvhan dan keseIamatan kami ya,” tulisnya.

Cubaan cuIik: Polis minta Lufya buat laporan

Siasatan pelanggan cetus isu sensitiviti agama masih berjalan

Sementara itu, polis belum menerima sebarang laporan daripada pelakon dan penyanyi, Lufya yang mend4kwa diced3rakan dengan kayu oleh seorang lelaki ketika cubaan mencuIik anaknya di sebuah taman permainan di Kota Damansara, Petaling Jaya dekat sini, Ahad lalu.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid, memaklumkan setakat ini belum ada mana-mana pihak termasuk Lufya sendiri tampil membuat laporan polis berhubung kejadian itu.

“Kita sudah buat semakan dan mendapati m4ngsa belum membuat laporan polis. Kita nasihatkan m4ngsa supaya tampil membuat laporan bagi membolehkan polis menjalankan s1asatan lanjut,” katanya.

 

Sumber: mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*