“SeIamba pijak nisan.. Cari baIa betul!- Orang ramai ber4ng orang kampung rew4ng di tanah kvbur

Baru-baru ini tuIar sebuah video memaparkan persiapan sebuah majlis perkahwinan sehingga menarik perhatian warganet.

Menerusi video yang dikongsikan di laman Instagram Terang Media, kelihatan beberapa individu sedang sibuk melakukan persiapan perkahwinan di kawasan perkvburan di sebuah wilayah di Indonesia.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Terang Media (@terangmedia)

Bukan itu sahaja, kelihatan sebuah pentas nyanyian yang dilengkapi dengan sistem audio di kawasan perkvburan tersebut. Malah, aksi selamba kanak-kanak kecil di atas pelamin dan berjalan dengan selambanya mem1jak batu n1san tanpa ditegvr oleh orang dewasa di situ.

Apa yang lebih dikesali ramai apabila kelihatan individu yang mengenakan s0ngkok dan berh1jab, di mana ia seolah-olah mer0sakkan imej agama Islam dan ia semestinya terpes0ng daripada ajaran ak1dah.

Astagf1rullah, macam takde apa2 perasaan

Perkongsian itu menerima pelbagai reaksi di kalangan warganet dan kebanyakan daripada mereka menyeIar perbuatan tersebut kerana tiada rasa hormat kepada penghuni kvbur.

Kesianlah dekat dalam kvbur tu…

Tak ada adab langsung!

Kalau tak sanggup sewa tempat majlis, jangan buat majlislah!

Tidak kurang juga ada yang mengkr1tik tindakan tersebut dengan mengatakan mereka tidak seharusnya mengadakan majlis perkahwinan sekiranya tidak mampu untuk membayar sewa lokasi yang bersesuaian seperti dewan.

Tengok pun macam dah tahu kat mana….

Selain itu, terdapat warganet mengatakan dirinya tahu lokasi kejadian tersebut memandangkan ia terletak di Indonesia dan boleh dicari di saluran Youtube.

 

Sumber: Instagram @terangmedia, OMM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*